[et_pb_section bb_built=”1″ admin_label=”section”][et_pb_row admin_label=”row”][et_pb_column type=”4_4″][et_pb_text admin_label=”מבוא לאבחון אוטיזם” background_layout=”light” text_orientation=”right” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

אוטיזם מאובחן ע”י תצפיות ושאלונים המותאמים לדיווח אישי או דיווח של ההורים ודמות מטפלת. אין היום עדיין דרך לאבחן אוטיזם בצורה אובייקטיבית, אלא על-פי תסמינים המתבטאים בהתנהגות הנצפית ובדיווחים לגביה.

שני מדריכים אבחוניים משמשים את אנשי האבחון – ה-ICD-10 וה-DSM-5.

בפוסט הזה נביא לכם בקצרה את הקריטריונים לאבחון עפ”י ה-DSM-5.

[/et_pb_text][et_pb_text admin_label=”טקסט” background_layout=”light” text_orientation=”right” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

 

ציר A – חסך מתמשך בתקשורת החברתית ובאינטראקציות חברתיות לאורך הקשרים המתבטא ב-3 מתוך 3 הסימפטומים הבאים:

ציר B משחק, תנועה ודיבור א-טיפיקלי. דפוסי התנהגות, פעילות ועניין מוגבלים וחזרתיים (repetitive), המתבטאים בלפחות 2 מתוך 4 הסימפטומים הבאים:

 

על הסימפטומים להופיע כבר מהילדות המוקדמת, גיל 8 או מוקדם יותר (גם אם האבחון נעשה בגיל מאוחר). השילוב של הסימפטומים מגביל או פוגע בתפקוד היומיומי.

שלוש דרגות חומרה המוגדרות על פי הצורך של האדם לתמיכה: 1. זקוק לתמיכה; 2. זקוק לתמיכה ניכרת; 3. זקוק לתמיכה ניכרת ביותר.

 

Carpenter, L. (2013). DSM-5 Autism Spectrum Disorder: Guidelines & Criteria Exemplars. Medical University of South Carolina. Retrieved January 18, 2017, from https://depts.washington.edu/dbpeds/Screening%20Tools/DSM-5(ASD.Guidelines)Feb2013.pdf

 

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

dir="rtl";