[et_pb_section bb_built=”1″ admin_label=”section”][et_pb_row admin_label=”row” make_fullwidth=”off” use_custom_width=”on” width_unit=”on” custom_width_px=”1600px” use_custom_gutter=”off” padding_mobile=”off” allow_player_pause=”off” parallax=”off” parallax_method=”off” make_equal=”off” parallax_1=”off” parallax_method_1=”off” parallax_2=”off” parallax_method_2=”off” column_padding_mobile=”on”][et_pb_column type=”1_4″][et_pb_team_member admin_label=”אדם” name=”ענבל וורטמן שהם” image_url=”https://www.avneiderech.org.il/wp-content/uploads/2017/03/inbal.png” animation=”off” background_layout=”light” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid” /][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_4″][et_pb_team_member admin_label=”אדם” name=”שירלי קני” image_url=”https://www.avneiderech.org.il/wp-content/uploads/2017/03/shirley.png” animation=”off” background_layout=”light” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid” module_class=”align-center” /][/et_pb_column][et_pb_column type=”1_2″][et_pb_text admin_label=”טקסט” background_layout=”light” text_orientation=”right” use_border_color=”off” border_color=”#ffffff” border_style=”solid”]

איך הכל התחיל …
במשך מספר שנים עבדנו במגוון מסגרות רווחה, חינוך מיוחד וחינוך בלתי פורמאלי. דרכינו הצטלבו במסגרת הקמת והדרכת קבוצות לילדים ונוער עם צרכים מיוחדים תחת חוגי סיירות של הקק”ל. במהלך שש שנים ליווינו את הקבוצות וחבריהן מילדות לנערות ולבגרות. היו שהחלו דרכם כילדים בני 8-10 והיו בוגרים יותר.
עם הגיעם לבגרות ויציאה ממערכת החינוך היינו שותפות לחששות ולבטים – שלהם ושל הוריהם, לגבי המשך החיים. חלקם עברו למסגרות דיור או תעסוקה, אחרים לשירות לאומי וחלקם עדיין מחפשים. היו שהשינוי עשה להם ולמשפחותיהם טוב והמשיכו לצמוח. לצערנו, עבור אלו בתפקוד הגבוה (בעיקר PDD ואספרגר), לא היה היצע רב והאפשרויות נעו בין מסגרת סגורה ומוגנת מידי (שעלולה לעצור את ההתפתחות) לבין העדר מסגרת ושירותים. פגשנו צעירים
שהצליחו מחוץ לבית הספר. אבל, גם היו נערים שאחרי הרבה שנים של התקדמויות קטנות ויקרות נסוגו. היו כאלה שניסו את מזלם וכישרונם ב”עולם הגדול” אך למרות המאמץ שהשקיעו דלתות נסגרו בפניהם ויש שנכנסו למסגרות טובות, אך בשבילם קטנות בכמה מידות.
יחד עם אותם צעירים למדנו שבצאתם ממערכת החינוך, יש מעט שירותים לתפקוד הגבוה ומרביתם הועתקו ממסגרות של תפקוד נמוך ולא נבנו באופן ייחודי לאוכלוסייה. תוקף נוסף לתובנות קיבלנו משיחות עם בוגרים בספקטרום האוטיסטי שהסכימו לשתף אותנו בחוויותיהם מנעוריהם ועד היום (הרבה דובר על הקושי בתעסוקה, זוגיות ולימודים).
וזה המקום לומר להם תודה.

שירלי קני – בעלת השכלה אקדמית במדעי החברה. ניסיון בתחום הרווחה והחינוך המיוחד, מייסדת העמותה.
ענבל וורטמן שהם – בעלת השכלה אקדמית בחינוך מיוחד ומדעי הרוח. ניסיון בתחום החינוך המיוחד והחינוך הבלתי פורמאלי, מייסדת העמותה.

החזון
עמותת אבני דרך לחיים  (ע”ר 580532240) פועלת למען חיים עצמאיים לצעירים* בספקטרום האוטיסטי בתפקוד גבוה**. העמותה מפתחת ומפעילה שירותים חדשניים וייחודיים להכשרה לחיים עצמאיים, הכוללים השתלבות בחיי קהילה, תעסוקה, לימודים, פנאי, חברה ועוד ולהגשמתם של חיים בוגרים מלאים ואיכותיים בסיוע עצמי ובהתאמה אישית.
אנו מאמינים כי לכל אדם הזכות לנהל את חייו, לבחור את בחירותיו, לקחת חלק ולתרום בעצם היותו חלק מחברה. לשם כך, דרושים שירותים גמישים  ומגוון ערוצי תמיכה. עמותת אבני דרך לחיים שמה לה למטרה לייצר את אותם השירותים בדמות תוכניות מגוונות של ליווי, תיווך ותמיכה עבור הפרט ובהובלתו.
התוכניות השונות של אבני דרך לחיים פועלות מתוך הכרה בחשיבות ההתנסויות השונות, מאפשרות ומעודדות  התחבטויות וגיבוש זהות, מכירות בכך שיש הרבה דרכים והרבה אפשרויות. אנו נותנים מקום רב לתהליכים האופייניים והחשובים של גיל ההתבגרות, הבגרות המתהווה והבגרות הצעירה.

השירותים שלנו:
1. קבוצת עתודה
2. מכינה לחיים בוגרים עצמאיים
3. תוכנית חיילים
4.תכנית מתאמי סיוע– בהקמה
5. חממה עסקית- בתכנון

*כיום העמותה מתמחה במתן שירותים לגילאי 17-25.
**תפקוד גבוה- הגדרה בעייתית ומורכבת, אנו מתייחסים לפוטנציאל לעצמאות.

[/et_pb_text][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]

dir="rtl";